Hey I heard you where a wild one

Hej! Äntligen hemma efter en underbar resa med min trevliga klass:D Vi har hunnit med mycket under ca 4 dagar och jag har utmanat mig själv alldeles för mkt. jag skriver lite om varje dag, blir lättast att sammanfatta så.
onsdag: Vi åkte från jörn ca 18.44 och åkte tåg hela natten.
Torsdag: Vi kom fram med tåget typ kl 12 och hann bara lämna sakerna sen åkte vi ut till stan för lite shopping osv, dock köpte jag inget den dagen.
Fredag: Gick på stan idag igen, jag köpte lite kläder som ni kanske får se senare, på kvällen stannade några av oss på skolan och bara umgicks, spelae lite fotboll och träffade annat folk, resten for på bio.
Lördag: Liseberg stod på schemat, men före åkte vi paddanbåtarna vilket var roligt att få se en del av götet. Väl inna på liseberg har jag bestämmt mig att jag inte skulle åka en enda karusell som var upp och ner då jag  lätt börjar må illa i karuseller. Men jag åkte Lisebergsbanan, Balder, kanonen, hanghai, kålerado, spinrock, parisehjulet och slänggungorna. Alla karuseller var hur roliga som helst men jag kan nog som många andra hålla med om att balder var nån av dom roligaste! Dock så var kanonen en upplevelse jag sent kommer glömma då jag intalade mig att inte vara upp och ner men kanonen är det 2 ggr och det var inte lika läskigt som jag trodde. I Kanonen åker men 70km/h på 2 sekunder och det var verkligen en otrolig känsla att åka så fort på så kort tid!
Söndag: Vi packade ihop alla saker, åkte till universeum och gick där hela dagen, vi hann en sväng på stan och kolla lite modevisning som estetiska programmet där hade på nordstan. Som avslutning i göteborg fick vi thaimat på en thairesturang, oj så gott det var! Men som avslutning på hela resan skulle vi åka 16 timmar tåg hem och ala var helt slut. Dock fick tåget lite tekniska problem, det blev strömavbrott på tågstationen i göteborg, dom var tvungna byta lok på vägen, sen fick några (dock berörde det inte oss) åka buss till övik för tåget kunde inte köra dit.
Måndag: Efter lite krångel kom jag hem till vårat hem/hus kl 9.55 i morse

Som sagt, detta är en resa jag verkligen sent kommer glömma! Tack klassen!:)

Balder

Kanonen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0